دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
مدیر انجمن: مهيار
-
- پست: 1
- تاریخ عضویت: سهشنبه 24 شهریور 1388, 7:59 pm
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
سلام. میخواستم بدونم امسال دوره های شبانه معماری کارشناسی از بهمن باید برن؟
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
دوست عزیزدانشکده دکتر شریعتی برای رشته معماری در دو نوبت برای دوره شبانه سال 88 پذیزش داره، تعداد 35 نفر برای نوبت اول (مهر ماه) و 35 نفر برای نوبت دوم (بهمن ماه) پذیرش دارد.parinaz1991 نوشته شده:سلام. میخواستم بدونم امسال دوره های شبانه معماری کارشناسی از بهمن باید برن؟
در قفس کـــــــــه باشی دیگر شیـــــــــر یا قنـــــــــاری بودنت مهم نیســـــــــت.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
یکی از امکانات جالبی که در سایت دانشکده شریعتی وجود داره، تور مجازی در دانشکده هستش.
کافیه به لینک زیر برید و در سمت راست در نقشه دانشکده روی هر یک از نقاط آبی کلیک کنید می تونید اون نقطه از فضای دانشکده رو ببینید.
http://www.shariaty.ac.ir/images/panora ... riaty.html
دانشکده فنی هم سمت چپ نقشه ساختمان شماره 1 هستش.
کافیه به لینک زیر برید و در سمت راست در نقشه دانشکده روی هر یک از نقاط آبی کلیک کنید می تونید اون نقطه از فضای دانشکده رو ببینید.
http://www.shariaty.ac.ir/images/panora ... riaty.html
دانشکده فنی هم سمت چپ نقشه ساختمان شماره 1 هستش.
در قفس کـــــــــه باشی دیگر شیـــــــــر یا قنـــــــــاری بودنت مهم نیســـــــــت.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
مراسم انتصاب رئيس جديد دانشكده شريعتي، سي ام تيرماه89، همزمان با توديع مهندس گرد (رئيس پيشين دانشكده شريعتي) برگزار گرديد .
http://www.shariaty.ac.ir/mnuarchive/15 ... sab89.html
رئیس اسبق دانشکده شریعتی مهندس گُرد بودند که واقعا دلسوز بودن و بی نهایت به فکر بچه هابود و دلیل پیشرفت دانشکده شریعتی زحمت های بی دریغ ایشون بود، حتی ایشون در اردیبهشت سال 87 که اعلام کرده بودند مدارک کاردانی بچه های فنی و حرفه ای قرار تبدیل بشه به دیپلم تکمیلی، اعلام کردن که مطمئنا از ریاست دانشکده به منظور اعتراض استعفا میدن.
خلاصه اینکه خیلی خیلی فرد دلسوزی بودن و رئیس جدید دانشکده شریعتی، مهندس علیجانی هستند که قبلا رئیس انستیتو فنی بودند. امیدوارم ایشون هم به همون اندازه دلسوز باشن. البته ما بچه های کاردانی و کارشناسی فنی کاملا با رئیس جدید آشناییت داریم
مهندس علیجانی (ریاست جدید):
مهندس گرد (رئیس اسبق):
http://www.shariaty.ac.ir/mnuarchive/15 ... sab89.html
رئیس اسبق دانشکده شریعتی مهندس گُرد بودند که واقعا دلسوز بودن و بی نهایت به فکر بچه هابود و دلیل پیشرفت دانشکده شریعتی زحمت های بی دریغ ایشون بود، حتی ایشون در اردیبهشت سال 87 که اعلام کرده بودند مدارک کاردانی بچه های فنی و حرفه ای قرار تبدیل بشه به دیپلم تکمیلی، اعلام کردن که مطمئنا از ریاست دانشکده به منظور اعتراض استعفا میدن.
خلاصه اینکه خیلی خیلی فرد دلسوزی بودن و رئیس جدید دانشکده شریعتی، مهندس علیجانی هستند که قبلا رئیس انستیتو فنی بودند. امیدوارم ایشون هم به همون اندازه دلسوز باشن. البته ما بچه های کاردانی و کارشناسی فنی کاملا با رئیس جدید آشناییت داریم
مهندس علیجانی (ریاست جدید):
مهندس گرد (رئیس اسبق):
در قفس کـــــــــه باشی دیگر شیـــــــــر یا قنـــــــــاری بودنت مهم نیســـــــــت.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
سلام.لطفا بگيد شريعتي تهران خوابگاه به شبانه ها ميده؟دانشگاه كجاست و آيا خوابگاه توي خود دانشگاه هست؟امسال سهميه روزانه براي فرهنگيان هست؟
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
دانشگاه شریعتی در جنوب تهران (منطقه خانی آباد) هستش و خوابگاه ها در داخل خود دانشگاه هستش.parpari نوشته شده:سلام.لطفا بگيد شريعتي تهران خوابگاه به شبانه ها ميده؟دانشگاه كجاست و آيا خوابگاه توي خود دانشگاه هست؟امسال سهميه روزانه براي فرهنگيان هست؟
در مورد سهمیه ها مشخص نیست هنوز. اگه ورودی روزانه نگیره به شبانه ها خوابگاه داده میشه و همچنین در صورت گرفتن سهمیه های روزانه و شبانه معمولا گفته میشه که به شبانه ها خوابگاه داده نمیشه ولی به دانشجویان شبانه هم خوابگاه میده.
در قفس کـــــــــه باشی دیگر شیـــــــــر یا قنـــــــــاری بودنت مهم نیســـــــــت.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
اخلاق مداري، از محوري ترين مسائل مديريتي هر سازمان موفق است
مهندس عليجاني در گفتگو با واحد خبر دانشكده شريعتي
پس از انتصاب مهندس فرزانه عليجاني به عنوان رئيس جديد دانشكده فني شريعتي، واحد خبر روابط عمومي، مصاحبهاي با ايشان ترتيب داد.
وي دورهي كارشناسي خود را در رشتهي مهندسي كامپيوتر (گرايش سختافزار) از دانشگاه علم و صنعت اخذ نموده و هماكنون داراي مدرك فوق ليسانس مهندسي صنايع (مديريت سيستم و بهرهوري) از دانشگاه تربيت مدرس مي باشد. سابقهي تدريس ايشان در انستيتو فني دانشكده شريعتي به سال 1372 برميگردد و پس از آن به عنوان استاد راهنما و مدیرگروه رشته کامپیوتر و معاون وسپس رئيس انستيتو فنی مشغول فعاليت بوده است. همچينين در طي دوران تدريس خود، چندين مقالهي علمي را به رشتهي تحرير درآورده است.
مشروح اين گفتگو در ذيل آمده است.
خانم مهندس عليجاني، شما به عنوان پنجمين رئيس بزرگترين دانشكده فني دختران در خاورميانه، چه برنامهريزي و سياستگذاريهايي را مد نظر داريد؟
"محور برنامههاي كاري خود را از لحاظ ساختاري اگر به صورت نمودار مثلثي در نظر بگيرم، قاعدهي آن بحث اخلاق، ارزشهاي اسلامي و رفتار درون سازماني، ضلع دوم آن به موضوع كيفيت و بهرهوري و ضلع سوم نيز به بحث فناوري و تكنولوژي اختصاص خواهد داشت. اين سه مورد جزو اولويتهاي مديريتي جديد دانشكده شريعتي خواهد بود كه در دورههاي مديريتي قبل نيز به آن به نحو بسيار مطلوبي پرداخته شده بود. سعي ما بر اين است با بهره گيري از تجارب مديران موفق پيشين و انديشههاي خلاق نيروهاي انساني مجموعه با استفاده از اين سه بال به چشم اندازهاي وسيعتيري دست يابيم. در حقيقت همهي برنامهريزيهاي ما در راستاي كمك به اعتلاي همه جانبهي دانشجو ميباشد."
وي در ادامهي پاسخ به اين سئوال افزود:
"در اين ميان بحث اخلاق، تعهد و پايبندي نيروهاي انساني به ارزشهاي والاي اسلامي چه در بعد فردي و چه در بعد سازماني، به دليل ارتباط تنگاتنگ با دانشجو، از اهمّيت ويژهاي برخوردار است. بنابراين اخلاق، از محوريترين مسائل مديريتي هر سازمان موفق است. از آنجا كه بخش اعظم از وقت كارمند در محيط كار سپري ميگردد، برآنيم با اجراي برنامههاي متعدد آموزشي و فرهنگي، اين مسئله را تقويت نموده و به پرنمودن اوقات مفيد و اثرگذار آنان بپردازيم. با اين كار، هم به اعتلاي نيروي سازماني كمك نموده و هم به تخصص و اعتلاي سطح فكري و توانمندي او دست يافتهايم. در اين مسیر و براي تحقق اين امر لازم است تا مشاركت حداكثري مجموعه به كار گرفته شود و این به معنای جذب حداكثري و دفع حداقلي خواهد بود. تعامل مستمر توأم با قانون ما را به هدفمان نزديكتر خواهد نمود."
در جهت ارتقاي هرچه بهتر ابعاد علمي و فرهنگي دانشجويان دانشكده از چه راهكارهايي استفاده خواهيد نمود؟
"در اين زمينه، اولين و مهمترين نكتهاي كه پس از مسائل تربيتي-اخلاقي به نظر ميرسد، بحث آموزشهاي مستمر آموزشي، كسب مهارت و فن و در نهايت كمك به تربيت دانشجويي خلاق، كارآفرين و مثمر ثمر در جامعه است. ما برآنيم كه در دانشكده شريعتي شرايطي را براي دانشجوي خود مهيا نمائيم كه علاوه بر بهرهگيري از كليهي آموزشهاي روز دنيا، به تكنيكهايي دست يابد كه بناي آن بر روشهايي مبني بر شايسته سالاري در آموزش در كنار بحث تجهيزات و امكانات باشد. با اين رويكرد به كارآمدي و تسلط علمي، پرورش استعدادهاي نهفته ي فرهنگي او كمك نموده و شاهد بيشترين و بهترين نتايج خواهيم بود. ايجاد تكنولوژي هاي موجود در كارگاهها، آزمايشگاهها و همچنين برطرف نمودن مشكلات نرم افزاري از جمله اقدامات مؤثري است كه ما را زودتر به هدف ميرساند. يك امر مهم ديگري كه پرداختن به آن بسيار حائز اهميت است، موضوع ايجاد انجمن و تشكلات متعدد علمي-دانشجويي است. اين امر به شناسايي افراد خلاق و نيروهاي مستعد خواهد انجاميد. دانشجو بايد بياموزد كه چگونه خود را مطرح نمايد. چگونه حضور علمي خود را از دانشكده به جامعه متصل نموده و در اين راه ضمن محك زدن مهارتهاي وجودي خود، به يك كارآفرين موفق تبديل گردد. كارآموزي در كنار كارآفريني دو بعد مهم اين قضيه محسوب ميشوند. برنامههايي براي زمان پس از فارغ التحصيلي دانشجويان نيز در نظر داريم كه به حول و قوهي الهي بتوانيم زمينه هاي رشد همه جانبهي قشر فرهيختهي دانشجو را در آستانهي ورود به جامعه و بازار كار را ايجاد كنيم."
براي پيشبرد اهداف هر سازمان، نيروهاي انساني (كارمندان) از جايگاه ويژهاي برخوردار ميباشد. براي تقويت اين بخش، چه تمهيداتي را در نظر داريد؟
"نظر به اينكه براي ما دانشجو از اهميت ويژهاي برخودار است در اين مورد نيز بنا را بر اين نهادهايم كه از نيروهايي بهرهمند گرديم كه بهترين و شايستهترين رفتار را با دانشجو داشته باشند. بدين معنا كه متناسب با نيازهاي جديد دانشجو و شرايط دانشكده قدمهاي مهمي را به جلو برداريم. تغييرات فرايندي و سلسه مراتب اداري نيز دومين مقولهي مطرح در اين زمينه است. به طور معمول محيطهايي كه به اصطلاح دايناميك (پويا) باشند، تغييراتي كه در آن اعمال ميشود را به خوبي ميپذيرند. اين موضوعي مقطعي و مخصوص زماني خاص نميباشد. بنابراين سازماني را ميتوان پويا دانست كه بتواند خود را با تغييرات به وجودآمده، چه از نظر جابجايي نيروهاي انساني و ديگر مسائل مطرح در اين زمينه، هماهنگ نمايد. اين شرايط با بازنگري، اصلاح و تغييرات برنامه نيز همراه خواهد بود."
مهندس عليجاني در تكميل ابن بحث خاطرنشان نمود:
"ضرورت آموزش كاركنان نيز از مسائلي است كه اگر به صورت اصولي و مدون به آن رسيدگي گردد، تغييرات و پوياييهاي مطلوب و اثربخشي را با خود همراه خواهد داشت. بعضي از نيروهاي انساني به وظيفههاي محولهي خود عادت نمودهاند كه اين خود در دراز مدت اثرات منفي را به دنبال دارد. سعي ما بر اين است كه اين حصار را شكسته و به كارمند فرصتي براي به روز رساني اطلاعات خود در حيطهي كارياش بدهيم. بالا رفتن سطح معلومات، رضايت خاطر و افزايش مهارتهاي شغلي كارمند از بازخوردهاي مثبت اين امر است كه اگر با تكرار همراه باشد زمينههاي تعالي سازمان روز به روز هموارتر ميگردد. فرصتهاي زيادي در سال پيش ميآيد كه چه در زمان فراغت و غيرآن، به اين كار ارزشمند و اثرگذار در مديريت سازمان بتوان دست يافت. مسلماً علاوه بر ايام تابستان، ايام ديگري نيز ميتوان از اين فرصت استفاده كرد."
بدون شك، در هر برنامهريزي مديريتي، يك سري چالشها و موانع وجود دارد. نظر مديريتي شما در اين خصوص بر چه پايههايي استوار است؟
"يقيناً در ساختارهاي برنامهريزي در حوزه مديريت هر سازماني براي آن كه بتوانيم در فرصتي اندك به نتايج مهم دست يابيم، از راههاي ميانبري ميتوان استفاده نمود. حال ممكن است در طي اين مسير رو به تكامل، مدتها با چالش مواجه نشويم. اگر هم در بخشهاي ديگر از تدوين و اجراي برنامههاي مديريتي به موانعي كه غالباً غيرقابل پيش بيني هستند مواجه شويم، از شگردهاي ديگر نيز که پرداختن به آن در اين مجال نميگنجد ميتوان بهره برد. در دانشكده شريعتي، با وجود همياريهاي تنگاتنگ و مثمرثمري كه با مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم (ص) برقرار ميباشد در صورت بروز هر مانع مهم و پيش بيني نشده، از نظرات كارشناسان و صاحبنظران اين مجموعه و نيروهاي انساني خود دانشكده با راه اندازي "كميتهي پيشنهادات" استفاده خواهيم نمود. خارج نشدن از چارچوپ قوانيني كه در دست ماست و از همه مهمتر استعانت از الطاف خداوند، بسيار راهگشا ميباشد."
آموزش فني و حرفهاي كشور و تلاطمهايي كه در اين بخش ايجاد شد با موجي از نگراني دانشجويان همراه بود. پيش بيني سركارعالي در اين زمينه بر چه مبنايي استوار است؟
"بحث تغييرات اين بخش از نظام آموزشي كشور به سالهاي اوليهي انقلاب اسلامي برميگردد. در آن زمان نيز سازمان فنی وحرفه ای مكلّف بود در مورد آموزشهاي مهارتي نيازسنجي نموده و متناسب با آن ساز و كارهاي مشخصي را فراهم نمايد. اين يك هدف بسيار كلي است كه تا سالهاي اخير به صورت جدي به آن پرداخته نشده بود. در دولت نهم، بنا بر اين نهاده شده است كه به اين بحث با تشكيل سازمان ملي مهارت و نظارت بر آموزشهاي فني و حرفهاي كشور، نگاهي عملي داشته باشند. از دورهِ هنرستان تا دورهي كارداني، ريز اين اساسنامه تدوين نشده است. بهرحال در تصميماتي كه برای دانشكده و آموزشكدههاي فني و حرفهاي اعمال ميگردد، دانشجو به هيچ وجه متضّرر نخواهد شد."
و در آخر....
" از خداي بزرگ و حضرت وليعصر (عج) مدد ميطلبم كه در اين مسير خدمتي كه قرار گرفتهام بتوانم به عنوان خدمتگزاري كوچك به انجام وظايف خود در بخشي از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پرداخته و موجبات رضايت حق تعالي و در وهلهي بعد همهي همكاران محترم را فراهم نمايم. دست شما عزيزان را در همياري و همفكري به خود در طي اين مسير به گرمي مي فشارم."
....................................................
از فعاليتهاي مهندس عليجاني، ميتوان به مواردي بدين شرح اشاره نمود:
- تألیف کتاب "سواد کامپیوتری (1)" از مجموعه دروس هنرستان رشته کامپیوتر، با همكاري استاد فریباخشه چی
- مقاله "آیایادگیری الکترونیکی بهره وری کارکنان راافزایش می دهد؟" مجله علمی و پژوهشی شریف شهریور1387 امیرالبدوی(دانشیار) فرزانه علی جانی (کارشناس ارشد) دانشگاه تربیت مدرس ایران
-مقاله" ابزاری برای ارزیابی عوامل موثر در میزان رضایتمندی فراگیران الکترونیکی" و ارائهي آن در سومین کنفرانس بین المللی مدیریت دی ماه1384 نویسندگان: با همكاري استاد امیر البدوی
- سابقه عضویت درکمیته تخصصی کامپیوتر اداره کل مدارس عالی وزارت آموزش وپرورش
- سابقه عضویت درکمیته تخصصی کامپیوتر دفتر تالیف
- سرپرست مسابقات فرهنگی هنری و علمی کاربردی در دانشکده
- سرپرست مسابقات ورزشی ومسئول فرهنگی جشنواره های ورزشی
- دبیر شورای فرهنگی دانشکده
- مدیریت گروه کاردانی کامپیوتر بمدت حدود 5 سال و استاد راهنما
- معاونت انستیتو فنی به مدت یکسال
- مدیرگروه مهندسی کامپیوتر به مدت یکسال
- رئیس انستیتو فنی به مدت چهارسال
- عضویت در شورای فرهنگی دانشکده
مهندس عليجاني در گفتگو با واحد خبر دانشكده شريعتي
پس از انتصاب مهندس فرزانه عليجاني به عنوان رئيس جديد دانشكده فني شريعتي، واحد خبر روابط عمومي، مصاحبهاي با ايشان ترتيب داد.
وي دورهي كارشناسي خود را در رشتهي مهندسي كامپيوتر (گرايش سختافزار) از دانشگاه علم و صنعت اخذ نموده و هماكنون داراي مدرك فوق ليسانس مهندسي صنايع (مديريت سيستم و بهرهوري) از دانشگاه تربيت مدرس مي باشد. سابقهي تدريس ايشان در انستيتو فني دانشكده شريعتي به سال 1372 برميگردد و پس از آن به عنوان استاد راهنما و مدیرگروه رشته کامپیوتر و معاون وسپس رئيس انستيتو فنی مشغول فعاليت بوده است. همچينين در طي دوران تدريس خود، چندين مقالهي علمي را به رشتهي تحرير درآورده است.
مشروح اين گفتگو در ذيل آمده است.
خانم مهندس عليجاني، شما به عنوان پنجمين رئيس بزرگترين دانشكده فني دختران در خاورميانه، چه برنامهريزي و سياستگذاريهايي را مد نظر داريد؟
"محور برنامههاي كاري خود را از لحاظ ساختاري اگر به صورت نمودار مثلثي در نظر بگيرم، قاعدهي آن بحث اخلاق، ارزشهاي اسلامي و رفتار درون سازماني، ضلع دوم آن به موضوع كيفيت و بهرهوري و ضلع سوم نيز به بحث فناوري و تكنولوژي اختصاص خواهد داشت. اين سه مورد جزو اولويتهاي مديريتي جديد دانشكده شريعتي خواهد بود كه در دورههاي مديريتي قبل نيز به آن به نحو بسيار مطلوبي پرداخته شده بود. سعي ما بر اين است با بهره گيري از تجارب مديران موفق پيشين و انديشههاي خلاق نيروهاي انساني مجموعه با استفاده از اين سه بال به چشم اندازهاي وسيعتيري دست يابيم. در حقيقت همهي برنامهريزيهاي ما در راستاي كمك به اعتلاي همه جانبهي دانشجو ميباشد."
وي در ادامهي پاسخ به اين سئوال افزود:
"در اين ميان بحث اخلاق، تعهد و پايبندي نيروهاي انساني به ارزشهاي والاي اسلامي چه در بعد فردي و چه در بعد سازماني، به دليل ارتباط تنگاتنگ با دانشجو، از اهمّيت ويژهاي برخوردار است. بنابراين اخلاق، از محوريترين مسائل مديريتي هر سازمان موفق است. از آنجا كه بخش اعظم از وقت كارمند در محيط كار سپري ميگردد، برآنيم با اجراي برنامههاي متعدد آموزشي و فرهنگي، اين مسئله را تقويت نموده و به پرنمودن اوقات مفيد و اثرگذار آنان بپردازيم. با اين كار، هم به اعتلاي نيروي سازماني كمك نموده و هم به تخصص و اعتلاي سطح فكري و توانمندي او دست يافتهايم. در اين مسیر و براي تحقق اين امر لازم است تا مشاركت حداكثري مجموعه به كار گرفته شود و این به معنای جذب حداكثري و دفع حداقلي خواهد بود. تعامل مستمر توأم با قانون ما را به هدفمان نزديكتر خواهد نمود."
در جهت ارتقاي هرچه بهتر ابعاد علمي و فرهنگي دانشجويان دانشكده از چه راهكارهايي استفاده خواهيد نمود؟
"در اين زمينه، اولين و مهمترين نكتهاي كه پس از مسائل تربيتي-اخلاقي به نظر ميرسد، بحث آموزشهاي مستمر آموزشي، كسب مهارت و فن و در نهايت كمك به تربيت دانشجويي خلاق، كارآفرين و مثمر ثمر در جامعه است. ما برآنيم كه در دانشكده شريعتي شرايطي را براي دانشجوي خود مهيا نمائيم كه علاوه بر بهرهگيري از كليهي آموزشهاي روز دنيا، به تكنيكهايي دست يابد كه بناي آن بر روشهايي مبني بر شايسته سالاري در آموزش در كنار بحث تجهيزات و امكانات باشد. با اين رويكرد به كارآمدي و تسلط علمي، پرورش استعدادهاي نهفته ي فرهنگي او كمك نموده و شاهد بيشترين و بهترين نتايج خواهيم بود. ايجاد تكنولوژي هاي موجود در كارگاهها، آزمايشگاهها و همچنين برطرف نمودن مشكلات نرم افزاري از جمله اقدامات مؤثري است كه ما را زودتر به هدف ميرساند. يك امر مهم ديگري كه پرداختن به آن بسيار حائز اهميت است، موضوع ايجاد انجمن و تشكلات متعدد علمي-دانشجويي است. اين امر به شناسايي افراد خلاق و نيروهاي مستعد خواهد انجاميد. دانشجو بايد بياموزد كه چگونه خود را مطرح نمايد. چگونه حضور علمي خود را از دانشكده به جامعه متصل نموده و در اين راه ضمن محك زدن مهارتهاي وجودي خود، به يك كارآفرين موفق تبديل گردد. كارآموزي در كنار كارآفريني دو بعد مهم اين قضيه محسوب ميشوند. برنامههايي براي زمان پس از فارغ التحصيلي دانشجويان نيز در نظر داريم كه به حول و قوهي الهي بتوانيم زمينه هاي رشد همه جانبهي قشر فرهيختهي دانشجو را در آستانهي ورود به جامعه و بازار كار را ايجاد كنيم."
براي پيشبرد اهداف هر سازمان، نيروهاي انساني (كارمندان) از جايگاه ويژهاي برخوردار ميباشد. براي تقويت اين بخش، چه تمهيداتي را در نظر داريد؟
"نظر به اينكه براي ما دانشجو از اهميت ويژهاي برخودار است در اين مورد نيز بنا را بر اين نهادهايم كه از نيروهايي بهرهمند گرديم كه بهترين و شايستهترين رفتار را با دانشجو داشته باشند. بدين معنا كه متناسب با نيازهاي جديد دانشجو و شرايط دانشكده قدمهاي مهمي را به جلو برداريم. تغييرات فرايندي و سلسه مراتب اداري نيز دومين مقولهي مطرح در اين زمينه است. به طور معمول محيطهايي كه به اصطلاح دايناميك (پويا) باشند، تغييراتي كه در آن اعمال ميشود را به خوبي ميپذيرند. اين موضوعي مقطعي و مخصوص زماني خاص نميباشد. بنابراين سازماني را ميتوان پويا دانست كه بتواند خود را با تغييرات به وجودآمده، چه از نظر جابجايي نيروهاي انساني و ديگر مسائل مطرح در اين زمينه، هماهنگ نمايد. اين شرايط با بازنگري، اصلاح و تغييرات برنامه نيز همراه خواهد بود."
مهندس عليجاني در تكميل ابن بحث خاطرنشان نمود:
"ضرورت آموزش كاركنان نيز از مسائلي است كه اگر به صورت اصولي و مدون به آن رسيدگي گردد، تغييرات و پوياييهاي مطلوب و اثربخشي را با خود همراه خواهد داشت. بعضي از نيروهاي انساني به وظيفههاي محولهي خود عادت نمودهاند كه اين خود در دراز مدت اثرات منفي را به دنبال دارد. سعي ما بر اين است كه اين حصار را شكسته و به كارمند فرصتي براي به روز رساني اطلاعات خود در حيطهي كارياش بدهيم. بالا رفتن سطح معلومات، رضايت خاطر و افزايش مهارتهاي شغلي كارمند از بازخوردهاي مثبت اين امر است كه اگر با تكرار همراه باشد زمينههاي تعالي سازمان روز به روز هموارتر ميگردد. فرصتهاي زيادي در سال پيش ميآيد كه چه در زمان فراغت و غيرآن، به اين كار ارزشمند و اثرگذار در مديريت سازمان بتوان دست يافت. مسلماً علاوه بر ايام تابستان، ايام ديگري نيز ميتوان از اين فرصت استفاده كرد."
بدون شك، در هر برنامهريزي مديريتي، يك سري چالشها و موانع وجود دارد. نظر مديريتي شما در اين خصوص بر چه پايههايي استوار است؟
"يقيناً در ساختارهاي برنامهريزي در حوزه مديريت هر سازماني براي آن كه بتوانيم در فرصتي اندك به نتايج مهم دست يابيم، از راههاي ميانبري ميتوان استفاده نمود. حال ممكن است در طي اين مسير رو به تكامل، مدتها با چالش مواجه نشويم. اگر هم در بخشهاي ديگر از تدوين و اجراي برنامههاي مديريتي به موانعي كه غالباً غيرقابل پيش بيني هستند مواجه شويم، از شگردهاي ديگر نيز که پرداختن به آن در اين مجال نميگنجد ميتوان بهره برد. در دانشكده شريعتي، با وجود همياريهاي تنگاتنگ و مثمرثمري كه با مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم (ص) برقرار ميباشد در صورت بروز هر مانع مهم و پيش بيني نشده، از نظرات كارشناسان و صاحبنظران اين مجموعه و نيروهاي انساني خود دانشكده با راه اندازي "كميتهي پيشنهادات" استفاده خواهيم نمود. خارج نشدن از چارچوپ قوانيني كه در دست ماست و از همه مهمتر استعانت از الطاف خداوند، بسيار راهگشا ميباشد."
آموزش فني و حرفهاي كشور و تلاطمهايي كه در اين بخش ايجاد شد با موجي از نگراني دانشجويان همراه بود. پيش بيني سركارعالي در اين زمينه بر چه مبنايي استوار است؟
"بحث تغييرات اين بخش از نظام آموزشي كشور به سالهاي اوليهي انقلاب اسلامي برميگردد. در آن زمان نيز سازمان فنی وحرفه ای مكلّف بود در مورد آموزشهاي مهارتي نيازسنجي نموده و متناسب با آن ساز و كارهاي مشخصي را فراهم نمايد. اين يك هدف بسيار كلي است كه تا سالهاي اخير به صورت جدي به آن پرداخته نشده بود. در دولت نهم، بنا بر اين نهاده شده است كه به اين بحث با تشكيل سازمان ملي مهارت و نظارت بر آموزشهاي فني و حرفهاي كشور، نگاهي عملي داشته باشند. از دورهِ هنرستان تا دورهي كارداني، ريز اين اساسنامه تدوين نشده است. بهرحال در تصميماتي كه برای دانشكده و آموزشكدههاي فني و حرفهاي اعمال ميگردد، دانشجو به هيچ وجه متضّرر نخواهد شد."
و در آخر....
" از خداي بزرگ و حضرت وليعصر (عج) مدد ميطلبم كه در اين مسير خدمتي كه قرار گرفتهام بتوانم به عنوان خدمتگزاري كوچك به انجام وظايف خود در بخشي از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پرداخته و موجبات رضايت حق تعالي و در وهلهي بعد همهي همكاران محترم را فراهم نمايم. دست شما عزيزان را در همياري و همفكري به خود در طي اين مسير به گرمي مي فشارم."
....................................................
از فعاليتهاي مهندس عليجاني، ميتوان به مواردي بدين شرح اشاره نمود:
- تألیف کتاب "سواد کامپیوتری (1)" از مجموعه دروس هنرستان رشته کامپیوتر، با همكاري استاد فریباخشه چی
- مقاله "آیایادگیری الکترونیکی بهره وری کارکنان راافزایش می دهد؟" مجله علمی و پژوهشی شریف شهریور1387 امیرالبدوی(دانشیار) فرزانه علی جانی (کارشناس ارشد) دانشگاه تربیت مدرس ایران
-مقاله" ابزاری برای ارزیابی عوامل موثر در میزان رضایتمندی فراگیران الکترونیکی" و ارائهي آن در سومین کنفرانس بین المللی مدیریت دی ماه1384 نویسندگان: با همكاري استاد امیر البدوی
- سابقه عضویت درکمیته تخصصی کامپیوتر اداره کل مدارس عالی وزارت آموزش وپرورش
- سابقه عضویت درکمیته تخصصی کامپیوتر دفتر تالیف
- سرپرست مسابقات فرهنگی هنری و علمی کاربردی در دانشکده
- سرپرست مسابقات ورزشی ومسئول فرهنگی جشنواره های ورزشی
- دبیر شورای فرهنگی دانشکده
- مدیریت گروه کاردانی کامپیوتر بمدت حدود 5 سال و استاد راهنما
- معاونت انستیتو فنی به مدت یکسال
- مدیرگروه مهندسی کامپیوتر به مدت یکسال
- رئیس انستیتو فنی به مدت چهارسال
- عضویت در شورای فرهنگی دانشکده
در قفس کـــــــــه باشی دیگر شیـــــــــر یا قنـــــــــاری بودنت مهم نیســـــــــت.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
آزادی یـــــــــک دنیـــــــــاست پراز حرفـــــــــای نگفتـــــــــه.
در کشـــــــــور مـــــــــن آزادی فقط نام یک میدان است.
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
سلام
انقدر جوش نزنید این دانشکده دیگه ورودی نمی گیره
خلاص
انقدر جوش نزنید این دانشکده دیگه ورودی نمی گیره
خلاص
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
سلام و خسته نباشید
عذر می خوام یک سوال داشتم
من امسال رتبه 51 کامپیوتر نرم افزار شدم میخواستم یدونم دانشگاه شریعتی روزانه می تونم قبول بشم و ایا سهمیه ایثار گران مه من شنیدم هنوز تاثیر داره تو این دانشگاهم تاثیر داره ممنون می شم
عذر می خوام یک سوال داشتم
من امسال رتبه 51 کامپیوتر نرم افزار شدم میخواستم یدونم دانشگاه شریعتی روزانه می تونم قبول بشم و ایا سهمیه ایثار گران مه من شنیدم هنوز تاثیر داره تو این دانشگاهم تاثیر داره ممنون می شم
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
سلام
دانشگاه شریعتی دانشجوی ممتاز از دانشگاههای غیر انتفاعی میگیرد؟
با تشکر
دانشگاه شریعتی دانشجوی ممتاز از دانشگاههای غیر انتفاعی میگیرد؟
با تشکر
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
سلام.من شریعتی شبانه نرم افزار قبول شدم.میخواستم بدونم خوابگاه میدن؟ممنون میشم فوری جواب بدین.به آینده ام بستگی داره
Re: دانشكده فني دكتر شريعتي تهران
سلام میخواستم بدونم از نظر سطح علمی دانشگاه ولی عصر بهتره یا شریعتی؟
ممنون میشم کمکم کنید مرسی
ممنون میشم کمکم کنید مرسی