راه حل ادامه تحصیل

این بخش مختص کسانی است که خود را برای کنکور آماده میکنند ( مشاوران این بخش از رتبه هایی برتر کنکور در سالهای گذشته هستند )

مدیر انجمن: rosa_127

قفل شده
mima
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 10 فروردین 1391, 3:02 pm

راه حل ادامه تحصیل

پست توسط mima » پنج‌شنبه 10 فروردین 1391, 3:16 pm

من دیپلم فنی و حرفه ای در رشته الکتروتکنیک بودم. سال 83 دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی قبول شدم و 4 ترم هم تحصیل کردم. جزو رتبه اول های دانشگاه هم بودم که به خاطر مسائلی دچار مشکل با مسئولین وقت دانشگاه شدم و مجبور به غیبت بلند مدت. 16 واحد تا پایان دوره کاردانی داشتم. بعد در سال 89 بود که تصمیم گرفتم به خدمت برم و جهت تصفیه حساب با دانشگاه 2 راه پیش رو داشتم، یکی دادن انصراف بود که در اون صورت مجبور بودم کل شهریه ترم های این چند سال را بدم، یکی هم اخراج شدن بود که در این صورت فقط شهریه آخرین ترم را می دادم.

به لطف یکی از مدیران که در جریان مشکل من از ابتدا بود، بنده اخراج شدم تا از پرداخت مبلغ سنگین چند میلیون تومانی معاف شده و تنها با چند صد هزار تومان بتونم گواهی اخراج از دانشگاه را بگیرم و به خدمت وظیفه ارائه کنم.

در این گواهی قید شده تنها 16 واحد تا فارغ التحصیلی در مقطع کاردانی باقی مانده است. اواخر سال 90 بنده خدمت سربازی را به پایان رساندم و کارت هم که از همین هوشمندها در دستم است.

من شدیداً برام مهم است ادامه تحصیل بدهم. اما واقعا نمیدونم چه مسیرهایی برای من هموار است.

من جزو رتبه های خوب برق قدرت دوره خودم بودم، طرح برای جشنواره خوارزمی داشتم و .... اما به علت مسائل مالی و بحث با مدیر وقت دانشگاه مجبور به ترک تحصیل شدم.

حالا آیا راهی است که من این 16 واحد را پاس کنم و مدرک کاردانی خودم را بگیرم ؟ یا باید حتماً کنکور بدم.

با توجه به این که اکثر نمرات من بالای 18 بوده اند، اگر بخواهم از 0 کنکور بدهم آیا این دروس و نمرات تطبیق داده می شوند؟

آیا من میتوانم مستقیماً در کنکور سراسری و در رشته دیگری شرکت کنم، یا باید برای این کار حتماً پیش دانشگاهی را پاس کنم؟

آیا این همه واحد کاردانی که پاس کردم بیهوده است و بدون آن 16 واحد هیچ حساب میشود؟


من زبان انگلیسیم خوب است، همینطور در کامپیتور تخصص خوبی دارم. آیا بهتر این است که برق را ادامه بدهم یا اینکه برم و رشته دیگری مثل سخت افزار یا IT را بخونم؟ و البته زمان هم برای من مهم است.