دانشگاه پیام نور

مدیر انجمن: مهيار

ارسال پست
آواتار کاربر
reza-1365
كاربر عالي
كاربر عالي
پست: 683
تاریخ عضویت: شنبه 27 مرداد 1386, 2:09 am
محل اقامت: فعلا ایران

دانشگاه پیام نور

پست توسط reza-1365 » شنبه 4 خرداد 1387, 3:55 pm

از این به بعد در این بخش اطلاعات مربوط به دانشگاه پیام نور م معرفی واحدهای مختلف می باشد

آواتار کاربر
reza-1365
كاربر عالي
كاربر عالي
پست: 683
تاریخ عضویت: شنبه 27 مرداد 1386, 2:09 am
محل اقامت: فعلا ایران

پست توسط reza-1365 » دوشنبه 31 تیر 1387, 3:09 am

آشنايي با دانشگاه پيام نور:

دانشگاه پيام نور يكي از دانشگاههاي دولتي است كه نظام آموزشي آن مبتني بر آموزش باز مي باشد حركت اين دانشگاه در جهت پاسخگويي به تقاضاي فزاينده و منبعث شونده از آهنگ رشد جمعيت است و ضمن جلوگيري از هدر رفتن وقت و‌توان بالقوه افراد علاقمند به آموزش عالي ، آنها را در مسيري سازنده، هدايت مي نمايد و نحوه پذيرش دانشگاه به 2 طريق مي باشد:

1) كنكور سراسري 2) دوره هاي فراگير ( بدون كنكور)

آيا مدرك دانشگاه پيام نور معتبر است؟

در حال حاضر دانشگاه پيام نور هنوز نزد بسياري از مردم ايران شناخته شده نيست . در حالي كه اگر تعداد كثير داوطلبان كنكور ( دولتي يا آزاد ) از اعتبار و جايگاه اين دانشگاه اطلاع داشتند ، به طور حتم ترجيح مي دادند در دانشگاه پيام نور تحصيل نمايند.

تحصيل و كسب علم در دانشگاه پيام نور كه مبتني بر نظام آموزشي از راه دور است ،‌در حال حاضر پرطرفدارترين سيستم نظام آموزشي كشور هاي جهان است. اگر از اعتبار مدارك دانشگاه پيام نور اطلاع نداريد ، لازم است بدانيد كه مدارك دانشگاه پيام نور مدارك دانشگاههاي سراسري - دولتي توسط يك مرجع يعني وزارت علوم ،‌تحقيقات و فناوري صادر مي گردد. پس ‌مدارك دانشگاه پيام نور مسلماً‌ جزو معتبرترين مدارك سيستم آموزشي عالي كشور ايران مي باشد و اين اعتبار در نوع پذيرش دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه پيام نور در ساير دانشگاهها و مراجع آموزشي كشور هاي جهان كاملاً مشخص و مايه افتخار آفريني ما ايرانيان است.



مرتبه علمي دانشگاه پيام نور در مقابل ساير دانشگاههاي كشور چگونه است؟

تحصيل در دانشگاه پيام نور مبتني بر نظام آموزش باز و از راه دور است كه براي اولين بار در كشور هايي مانند استراليا و برخي كشورهاي اروپايي ابداع گرديد. دانشگاه پيام نور ، جزء شش دانشگاه كارآمد و با كيفيت در كشور طبقه بندي شده است، ‌با توجه به افزايش روز افزون داوطلبان ورود به دانشگاه ، فضاي رقابتي شديد حاكم بر كنكور ، ظرفيت محدود پذيرش دانشجو و نياز مبرم جامعه به دانش آموختگان ،‌براي اولين بار ،‌طرح پذيرش دانشجو بدون كنكور را بر اساس روشهاي نوين آموزش از راه دور پايه ريزي نمود . در اين سيستم داوطلبان با توجه به علاقه خود ،‌مي توانند هر رشته اي از رشته هاي معرفي شده را انتخاب نموده و در صورت دارا بودن شرايط ورود به دوره هاي فراگير در موعد مقرر در اين دوره ها ثبت نام نمايند و بدين ترتيب مي توانند با صرف مدت زماني كوتاه و با حداقل هزينه ، بدون گذر از مرحله نه چندان سهل كنكور ،‌پس از گذراندن دوره دانشپذيري و احراز شرايط پذيرش ، وارد دانشگاه شده ودر مقاطع بالاتر دانشگاههاي معتبر داخل و خارج از كشور ، ادامه تحصيل دهند. اين دانشگاه در سال 1368 تأسيس گرديده و در سال 1372 سيستم فراگير خود را در مقطع كارشناسي فعال كرد، ضمناً در سال 79-1378 اقدام به جذب دانشجوي كارشناسي ارشد و در پي آن Ph.D در دوره هاي فراگير نموده است.

دانشپذير و دانشجو به چه اشخاصي اطلاق مي گردند؟

دانشپذير به شخصي اطلاق مي گردد كه در دوره هاي بدون كنكور فراگير پيام نور ثبت نام كرده و در حال تحصيل ترم اول دانشگاه مي باشد و دانشجو فردي است كه از طريق آزمون سراسري يا موفقيت دردوره هاي فراگير در دانشگاه پيام نور پذيرفته شده است.



R آيا امكان ادامه تحصيل همزمان در دانشگاه پيام نور با ساير دانشگاههاي كشور وجود دارد؟

بله – دانشجويان فراگير پيام نور مي توانند به صورت همزمان در هر يك از دانشگاههاي سراسري و يا آزاد ادامه تحصيل دهند.







آيا دانشجويان دانشگاه پيام نور از معافيت تحصيلي برخوردارند؟

بله ، پس از ترم دانشپذيري براي تمامي دانشجويان ترم دوم از طرف دانشگاه پيام نور معافيت تحصيلي صادر مي گردد.



شرايط مشروطي در دوره دانشپذيري:

الف) دانشپذيري كه شرايط ميانگين ( 12 از 20) را احراز كرده است ولي فقط در يك درس عمومي نمره كمتر از 10 كسب كرده است مي تواند به عنوان دانشجوي مشروط كارشناسي ثبت نام نمايند. و حداكثر تا گذراندن 75 واحد درسي مي بايست نمره قبولي را در آن درس كسب نمايد و در صورت عدم احراز نمره قبولي در درس مردودي با رعايت ساير مقررات با مدرك كارداني دانش آموخته خواهد شد.

ب) دانشپذيري كه ميانگين نيمسال دانشپذيري وي حداقل 12 باشد و حداكثر در دو درس نمره كمتر از 10 كسب كرده است مي تواند بعنوان دانشجوي مقطع كارداني ادامه تحصيل دهد و دروس مردودي را در طول دوره بگذراند.

آواتار کاربر
reza-1365
كاربر عالي
كاربر عالي
پست: 683
تاریخ عضویت: شنبه 27 مرداد 1386, 2:09 am
محل اقامت: فعلا ایران

پست توسط reza-1365 » سه‌شنبه 1 مرداد 1387, 1:01 am

فناوري نانو در دانشگاه پيام نور ابهر (86/11/14 )

یکی از دانشگاه‌هایی که در کنار سایر مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور، فعالیت تحقیقاتی در زمینه فناوری‌نانو انجام می‌دهد، دانشگاه پیام نور ابهر است. این دانشگاه از سال 1384 فعالیت در این زمینه را آغاز کرده است.

دانشگاه پیام نور ابهر از سال 1367 رسماً شروع به کار کرده است و در حال حاضر 3850 نفر دانشجوی کارشناسی و 120 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد دارد.

گزارش زیر که توسط خانم سرور صفاری، دانشجوی رشته‌ی شیمی کاربردی تهیه شده است، عناوین برخی از پروژه‌های خاتمه یافته یا درحال اجرا در این دانشگاه را نشان می‌دهد.

1- بررسی مورفولوژی نانوذرات ديوکسيد سنتز شده به روش پالس جريان؛ توسط آقايان دکتر شهرام قاسمی، دکتر حسن کرمی و دکتر مير فضل الله موسوی. نتيجه: چاپ مقاله ISI در مجله Electrochemistry Communications سال 1384.
2- کاربرد نانوذرات ديوکسيد سرب سنتز شده به روش پالس جريان؛ توسط آقايان دکتر شهرام قاسمی، دکتر حسن کرمی، دکتر مير فضل الله موسوی و دکتر مجتبی شمسی پور. نتيجه: چاپ مقاله ISI در مجله Electrochimica Acta سال 1384.
3 - سنتز سونوشيميايی ديوکسيد سرب نانوساختار؛ توسط آقايان دکتر شهرام قاسمی، دکتر حسن کرمی، دکتر مير فضل الله موسوی و دکتر مجتبی شمسی پور. نتيجه: چاپ مقاله ISI در مجله Ultrasonic Sonochemistry سال 1384.
4- طراحی و ساخت سانتريفيوژ کاترپيلاری مخصوص جداسازی نانوذرات؛ توسط دکتر حسن کرمی. نتيجه: ثبت اختراع به شماره 37749 در سال 1385.
5- سنتزنانو ذرات اکسید نیکل به روش سل- ژل؛ توسط آقای احمدی دانشجوی کارشناسی شيمی و دکتر حسن کرمی استاد راهنما. اتمام يافته ولی نتيجه منتشر نشده است. سال 1385.
6- سنتز نانو ذرات اکسید سرب به روش اولتراسونیک از محیط کربنات؛ توسط آقای سعيد حقدار دانشجوی کارشناسی ارشد و با راهنمايی دکتر حسن کرمی. نتيجه: چاپ يک مقاله ISI در مجله Material Research Bulletin سال 2007 و ارائه سمينار در چهارمين همايش شيمی دانشگاه پيام نور. سال 1385.
7- سنتز نانو ذرات اکسید سرب به روش اولتراسونیک از محیط سودسوز آور؛ توسط آقای سعيد حقدار دانشجوی کارشناسی ارشد و با راهنمايی دکتر حسن کرمی. نتيجه: چاپ يک مقاله ISI در مجله Material Chemistry and Physics و ارائه مقاله در اولين همايش فناوری نانو جنوب کشور، دانشگاه شيراز. سال 1385.
8- سنتز و کاربرد نانو ذرات اکسید سرب تهیه شده به روش اولتراسونیک در باتری های سرب- اسید؛ توسط آقايان سعيد حقدار (دانشجوی کارشناسی ارشد)، عباس صادقی (دانشجوی کارشناسی) و رسول مير قاسمی (دانشجوی کارشناسی) و با راهنمايی دکتر حسن کرمی. نتيجه: چاپ يک مقاله ISI در مجله Material Chemistry and Physics سال 1385.
9- طراحی وساخت شاتر مولد پالس الکتریکی برای سنتز های الکتروشیمیایی نانو ذرات؛ توسط آقايان حميد بابايی و سعيد مهديخانی (دانشجويان کارشناسی) و راهنمايی دکتر حسن کرمی به عنوان طرح پژوهشی استان زنجان (نتيجه ثبت اختراع به شماره 36978 و نيز ارائه يک مقاله در همايش فناوری نانو در صنعت گاز، دانشگاه بين المللی امام خمينی، قزوين) سال 1385
10- سنتز نانو ذرات اکسید سرب به روش سل- ژل و کاربرد آن به عنوان آند وکاتد باتری های سرب- اسید؛ توسط آقايان عباس صادقی و رسول مير قاسمی (دانشجويان کارشناسی) و راهنمايی دکتر حسن کرمی. نتيجه: ارائه يک مقاله در هفتمين سمينار دوسالانه الکتروشيمی ايران، دانشگاه اروميه. سال 1386
11- سنتز الکتروشیمیایی نانو ذرات سرب فلزی به روش پالس جریان و کاربرد آن به عنوان آند باتری های سرب-اسيد؛ توسط خانم ندا سميعی دانشجوی کارشناسی شيمی و راهنمايی دکتر حسن کرمی. نتيجه: ارائه يک مقاله در هفتمين سمينار دوسالانه الکتروشيمی ايران، دانشگاه اروميه سال 1386.
12- طراحی و ساخت دستگاه بال ميل تحت خلأ برای توليد نانوذرات؛ توسط آقايان عباس صادقی و رسول مير قاسمی دانشجويان کارشناسی و راهنمايی دکتر حسن کرمی. نتيجه: در مرحله ثبت اختراع سال 1386.
13- توليد نانو کود خاک برگ به روش بال ميل؛ توسط آقايان عباس صادقی و رسول مير قاسمی دانشجويان کارشناسی و راهنمايی دکتر حسن کرمی. بدون انتشار نتيجه. سال 1386.
14- کاربرد بال ميل تحت خلأ برای توليد نانوذرات آهن و اکسيد آهن؛ توسط آقايان عباس صادقی و رسول مير قاسمی دانشجويان کارشناسی و راهنمايی دکتر حسن کرمی. در حال انجام.
15. سنتز الکتروشیمیایی نانو ذرات نیکل به عنوان نانوکاتاليست هيدروژناسيون به روش جریان پالسی توسط خانم سودابه محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنماييِ دکتر حسن کرمی. در حال انجام.
16- سنتز نانو ذرات نیکل عنوان نانوکاتاليست هيدروژناسيون به روش ميکروامولسيون؛ توسط خانم سودابه محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنماييِ دکتر حسن کرمی. در حال انجام.
17- سنتز نانو ذرات اکسید آهن به روش حالت جامد و کاربرد آن برای استخراج و خالص سازی راديوایزوتوپ کادمیم 109 از هدف نقره؛ توسط خانم پروين سرآبادانی دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمايِی دکتر حسن کرمی. در حال انجام.
18- سنتز نانو ذرات اکسید آهن به روش سل-ژل و کاربرد آن به عنوان فاز جامد برای استخراج و اندازهگيری برخی از سموم کشاورزی؛ توسط آقای غلامرضا شمس دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمايی دکتر حسن کرمی. در حال انجام.
19- سنتز نانو ذرات دیوکسید سرب و بررسی اثر افزودنی های باتری های سرب-اسيد بر رفتار الکتروشیمیایی آنها؛ توسط خانم محبوبه عليپور دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمايی دکتر حسن کرمی. در حال انجام
20- جداسازی و خالص سازی رادیو ایزوتوپ لیتیم به کمک نانو ذرات؛ توسط خانم سيده سکينه نعمتی دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمايی دکتر حسن کرمی. در حال انجام.
21- سنتز نانوکامپوزيت اکسيد روی-اکسيد کادميم و کاربرد آن به عنوان حسگر گازهای شيميايی؛ توسط آقای زين العابدين نامدار دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمايی دکتر حسن کرمی. در حال انجام.
22- سنتز نانوکامپوزيت چهار جزئی اکسيد نيکل-اکسيد آلومينيم-اکسيد کلسيم-اکسيد منيزيم و کاربرد آن به عنوان نانوکاتاليست کراکينگ حرارتی هيدروکربنها برای توليد گاز هيدروژن؛ توسط آقای بهمن محمديان دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمايی دکتر حسن کرمی. در حال انجام.
23. سنتز و کاربرد نانوذرات سولفيد کادميم؛ توسط خانم سرور صفاری دانشجوی کارشناسی و راهنمايی دکتر حسن کرمی. در حال انجام.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

دانشجوي دانشگاه پيام نور تبريز از ابداع دو روش شارژ معكوس و شيميايي براي احيا باتري‌هاي از كار افتاده سرب اسيد خبر داد.

راضيه اسدي، دانش‌آموخته كارشناسي ارشد شيمي فيزيك دانشگاه پيام نور تبريز در گفت‌وگو با خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: احياء باتري به دو روش شارژ معكوس و شيميايي انجام شده كه در روش اول، ابتدا قطبين باتري به مدت 24 ساعت به صورت معكوس به دستگاه شارژ كن متصل شده و سپس براي 48 ساعت آن را به صورت مستقيم شارژ مي‌كنيم و بدين ترتيب سولفات‌هاي غيرفعال، درباره به حالت فعال بازگردانده شده و با افزايش ظرفيت باتري، مي‌توان دوباره از ان استفاده كرد. بازده اين روش بيش از 80 درصد است.

وي افزود: در روش شيميايي از اكسيداني قوي به نام آمونيوم پرسولفات استفاده كرديم و پس از بهينه سازي در غلظت، دما و زمان بازگرداندن مشخص، نتيجه مورد نظر حاصل شد و سولفات‌هاي غير فعال احيا شدند. در اين روش نيز پس از تست عمر باتري تا حدود 84 درصد بازده به دست آمد.

وي گفت: عموما باتري‌هاي سرب اسيد (باتري خودرو) پس از چند ماه نصب از كار مي‌افتند كه علت عمده آن، سولفاته شدن صفحات باتري است، در حالي كه باتري بايد حداقل دو سال كار كند.

اسدي با اشاره به اين كه 30 درصد باتري‌هاي توليدي پس از مدت كوتاهي از كار افتاده و علت 90 درصد آنها سولفاته شدن صفحات آن است،: در اين حالت سرب‌ها به سولفات سرب تبديل شده‌اند و سولفات سرب نيز به هيچ وجه جريان پذير نيست، اما با اين دو روش ساده كه در تمام فروشگاه‌هاي باتري سازي قابل انجام است، ظرفيت و عمر باتري افزايش يافته و به ميزان نصف عمر باتري دوباره فعال مي‌شود.

وي تصريح كرد: تحقيقات اين پايان‌نامه كه يافته‌هاي آن در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسيده با راهنمايي دكتر حسن كرمي انجام شده است.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
چاپ سه مقاله محققان پيام نور در معتبرترين مجله بين المللي


سه پروژه تحقيقاتي محققان دانشگاه پيام نور در زمينه «افزايش کيفيت باتريهاي سرب- اسيدي توليدي» علاوه بر ارائه د رکنفرانس هاي معتبر بين المللي در داخل و خارج از کشور، در معتبرترين مجله بين المللي در زمينه انرژي و باتريها Journal of Power Sources در سال 2006 و 2007 در قالب 3 مقاله جداگانه با همکاري مجتمع صنعتي سپاهان باتري اصفهان و تيم تحقيقاتي دانشگاه پيام نور به چاپ رسيد.


به گزارش سرويس علم و فناوري برنا، دو تحقيق «مدلسازي رفتار راه اندازي سرد باتري هاي سرب- اسيد با استفاده از شبکه هاي عصبي مصنوعي» و همچنين «استفاده از سديم سولفات به عنواند افزودني موثر در افزايش کارايي صفحات منفي باتري هاي سرب – اسيدي» در قالب پايان نامه کارشناسي ارشد مريم مهدي پور دانشجوي دانشگاه پيام نور و با راهنمايي اساتيد دانشگاه پيام نور دکتر محمد علي کريمي و دکتر حسن کرمي در دانشگاه پيام نور اردکان ارائه شده است.
با استفاده از نتايج حاصله از مدلسازي رفتار راه ا ندازي سرد باتري هاي سرب – اسيدي سليد با استفاده از شبکه هاي عصبي مصنوعي، کنترل رفتار جريان راه اندازي باتري هاي سليد در هواي سرد به صورت بسيار ساده و با استفاده از دستگاه هاي ارزان قيمت و در کوتاه ترين زمان امکان پذير شده است.
همچنين با استفاده از ترکيب درصد مناسب سديم سولفات به عنوان افزودني موثر در افزايش کارايي صفحات منفي باتري هي سرب – اسيدي ظرفيت دهي اوليه، جريان راه اندازي سرد، دوام و ظرفيت دهي پس از سيکل عمر اين باتريها به ترتيب به ميزان 3 ، 17 ، 18 ، 12 درصد نسبت به عدم استفاده از اين ماده در باتريها افزايش يافت که تاثير بسزايي در افزايش کارايي باتريها همراه با کاهش قيمت تمام شده باتري ها در پي داشت.
پروژه تحقيقاتي کاربردي سوم نيز با عنوان مدلسازي ميزان مصرف آب باتري هاي سرب- اسيدي توسط شبکه عصبي مصنوي براي نخستين بار در کشور و در جهان صورت گرفته که به وسيله آن روشي بسيار سريع، ساده و ارزان براي کنترل ميزان مصرف آب باتري هاي سرب – اسيدي معرفي مي شود.
لازم به ذکر است، انجام تست مصرف آب در استانداردهاي مختلف کشور و اروپايي به مدت 21 الي 60 روز طول مي کشد و با استفاده از اين روش اين زمان به کمتر از 30 دقيقه کاهش يافته و مسلما صرفه جويي بسيار بزرگي در مصرف انرژي و زمان به همراه دارد.
اين پروژه در قالب طرحي تحقيقاتي مشترک بين مجتمع صنعتي سپاهان باتري اصفهان و دانشگاه پيام نور سيرجان مصوب شوراي پژوهشي دانشگاه پيام نور توسط آقاي دکتر محمد علي کريمي به عنوان مجري و خانممهندس مريم مهدي پور به عنوان همکار اصلي مجري طرح ارائه شد.
لازم به ذکر است نتايج کليه طرح هاي فوق الذکر در مجتمع صنعتي سپاهان باتري به مرحله اجرايي و کاربردي رسيده است.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

آواتار کاربر
reza-1365
كاربر عالي
كاربر عالي
پست: 683
تاریخ عضویت: شنبه 27 مرداد 1386, 2:09 am
محل اقامت: فعلا ایران

پست توسط reza-1365 » سه‌شنبه 1 مرداد 1387, 1:15 am

پاسخ:دانشگاه پیام نور یا پیام ...‏
دانشجويي كه در دانشگاه پيام نور درس مي خواند نبايد احساس كند در حقش جفا شده است. چون اين فكر فقط به خود دانشجو ضربه مي زند و روح او را خراش مي دهد. همچنين، اين فكر منفي او را از پيشرفت علمي باز مي دارد. دانشجويان اين دانشگاه بايد با تلاش زياد دانش خود را ارتقاء دهند تا بهترين باشند. آن ها بايد اين محدوديت ها را به فرصت تبديل كنند. از قديم گفته اند علم با تن آسايي به دست نمي آيد. من بسياري از دانشجويان دانشگاه هاي معتبر داخلي و خارجي را ديده ام و به اين نتيجه رسيده ام كه اگر امكانات و رفاه از يك حد خاص تجاوز كند نه تنها كمكي به دانشجو نمي كند بلكه او را تن آسا، كم كار و از همه بدتر «خود بزرگ بين و در عين حال پوچ» مي كند. البته اين ها توجيه نمي شود كه از كمبود ساختماني، نيروي انساني متخصص و امكانات كمك آموزشي و از همه مهم تر مسئله بودجه ناچيز پژوهشي دانشگاه پيام نور بدون توجه و مسئوليت بگذريم. ولي بهترين ايده براي دانشجويان دانشگاه پيام نور در حال حاضر اين است كه با اتكاء به نفس خود تلاش خود را بيشتر و بيشتر كنند. من مطمئن هستم در آينده اي نه چندان دور مهندسين بسيار خوب و قابل اتكايي از دل اين دانشگاه كوچك بيرون خواهند آمد. متخصصيني كه مي توانند با ايده هاي خود در جوامع بين المللي مايه افتخار خود و همه ما باشند... فكر بزرگ در اتاق كوچك باقي نمي ماند...

آواتار کاربر
reza-1365
كاربر عالي
كاربر عالي
پست: 683
تاریخ عضویت: شنبه 27 مرداد 1386, 2:09 am
محل اقامت: فعلا ایران

Re: دانشگاه پیام نور

پست توسط reza-1365 » سه‌شنبه 8 مرداد 1387, 12:55 am

داداش مدیران سایت به بنده تذکر دادن که دیگر بحث های اضافی در مورد دانشگاه پیام نور را نکنیم پس بی خیال. اگه می خوای یه مسابقه کلی در زمینه کامپیوتر بدیم تا ببینیم ما بهتریم یا شما.
برای تعجیل در ظهور و سلامتی امام زمان (ع) یک صلوات بفرستید.

mamad_msp
کاربر متوسط
کاربر متوسط
پست: 229
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 2:22 pm

Re: دانشگاه پیام نور

پست توسط mamad_msp » یک‌شنبه 20 مرداد 1387, 1:26 am

داشتم اخر شبی تو خیابونهای این سایت دور می زدم دیدم چه بحث داغی.
این اقا رضا از اون دو اتشه های پیام نوره.
من پایه هر مسابقه هستم ولی من بحثشو معلوم می کنم.
پایه ای؟
دوست عزیزی که سوال کرده بودی و اقا رضا جواب نداد.
عزیز من ازاد می خونم و فامیلم پیام نور.
پیام نور :
1 دانشگاه نیست
2- باید خود خوان باشی و از خیلی از بچه های ازاد سراسری می تونی پیش بیفتی چون خود خوانی و بچه ها که می دونین بعضی هاشون شب امتحان می خونن اما پیام نور خود خوان و باید خوب بخونه یعنی جای خوندن باید بخوره کتابو.
3- عزیز همه چیز درس نیست که. شما اونجا استاد به خوبی استادهای که تو شریف یا سراسری خوب یا ازاد های خوب می بینی ، نمی بینی .
من 2ماه سر یه پروژه درسی که استام منو با اون موضوع اشنا کرد در گیرم. یعنی اگر این استا نبود شاید من دلیللی به دانشگاه رفتن نیمدیدم.
4- پیام نوری ها تو ارشد کارش یه خورده از ما ها راحت تره چون اونا کتاب خوردن ولی ما هنوز نخوردیم.
5- من سر دانشکاه رفتن با خیلی از هیت علمی استاد ها حرف زدم تا رفتم دانشگاه.
99% گفتن پیام نور نرو دلیل نیمگم چون دعوا می شه.
اثا رضا من به شما با شما یا پیام نور لج نیستم امید وارم بر نخورده باشه.
پایه حر مسابقه ای هم هستم. str: str:
در اخر فک کن 10 سال دیگه اصلا مهم نیست کجا درس خوندی مهم اینه که 10 سال دیگه می تونی خرج خودت ... بدی یا نه .و برای رسیدن به عشقت( رشتتو می گم مدیران عزیز الان سانسور نکنن :D ) باید خودت شروع کنی

mohammad25
پست: 3
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 29 دی 1387, 5:16 pm

Re: دانشگاه پیام نور

پست توسط mohammad25 » یک‌شنبه 29 دی 1387, 5:24 pm

با سلام لطفا بگید منابع کنکور کاردانی به کارشناسی دوره های فراگیر پیام نور چیه ؟

آواتار کاربر
bahram_rad
کاربر معمولي
کاربر معمولي
پست: 115
تاریخ عضویت: شنبه 28 دی 1387, 12:40 am
محل اقامت: ایران عزیز
تماس:

Re:

پست توسط bahram_rad » پنج‌شنبه 10 بهمن 1387, 12:07 am

reza-1365 نوشته شده:آشنايي با دانشگاه پيام نور:

دانشگاه پيام نور يكي از دانشگاههاي دولتي است كه نظام آموزشي آن مبتني بر آموزش باز مي باشد حركت اين دانشگاه در جهت پاسخگويي به تقاضاي فزاينده و منبعث شونده از آهنگ رشد جمعيت است و ضمن جلوگيري از هدر رفتن وقت و‌توان بالقوه افراد علاقمند به آموزش عالي ، آنها را در مسيري سازنده، هدايت مي نمايد و نحوه پذيرش دانشگاه به 2 طريق مي باشد:

1) كنكور سراسري 2) دوره هاي فراگير ( بدون كنكور)

آيا مدرك دانشگاه پيام نور معتبر است؟

در حال حاضر دانشگاه پيام نور هنوز نزد بسياري از مردم ايران شناخته شده نيست . در حالي كه اگر تعداد كثير داوطلبان كنكور ( دولتي يا آزاد ) از اعتبار و جايگاه اين دانشگاه اطلاع داشتند ، به طور حتم ترجيح مي دادند در دانشگاه پيام نور تحصيل نمايند.

تحصيل و كسب علم در دانشگاه پيام نور كه مبتني بر نظام آموزشي از راه دور است ،‌در حال حاضر پرطرفدارترين سيستم نظام آموزشي كشور هاي جهان است. اگر از اعتبار مدارك دانشگاه پيام نور اطلاع نداريد ، لازم است بدانيد كه مدارك دانشگاه پيام نور مدارك دانشگاههاي سراسري - دولتي توسط يك مرجع يعني وزارت علوم ،‌تحقيقات و فناوري صادر مي گردد. پس ‌مدارك دانشگاه پيام نور مسلماً‌ جزو معتبرترين مدارك سيستم آموزشي عالي كشور ايران مي باشد و اين اعتبار در نوع پذيرش دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه پيام نور در ساير دانشگاهها و مراجع آموزشي كشور هاي جهان كاملاً مشخص و مايه افتخار آفريني ما ايرانيان است.



مرتبه علمي دانشگاه پيام نور در مقابل ساير دانشگاههاي كشور چگونه است؟

تحصيل در دانشگاه پيام نور مبتني بر نظام آموزش باز و از راه دور است كه براي اولين بار در كشور هايي مانند استراليا و برخي كشورهاي اروپايي ابداع گرديد. دانشگاه پيام نور ، جزء شش دانشگاه كارآمد و با كيفيت در كشور طبقه بندي شده است، ‌با توجه به افزايش روز افزون داوطلبان ورود به دانشگاه ، فضاي رقابتي شديد حاكم بر كنكور ، ظرفيت محدود پذيرش دانشجو و نياز مبرم جامعه به دانش آموختگان ،‌براي اولين بار ،‌طرح پذيرش دانشجو بدون كنكور را بر اساس روشهاي نوين آموزش از راه دور پايه ريزي نمود . در اين سيستم داوطلبان با توجه به علاقه خود ،‌مي توانند هر رشته اي از رشته هاي معرفي شده را انتخاب نموده و در صورت دارا بودن شرايط ورود به دوره هاي فراگير در موعد مقرر در اين دوره ها ثبت نام نمايند و بدين ترتيب مي توانند با صرف مدت زماني كوتاه و با حداقل هزينه ، بدون گذر از مرحله نه چندان سهل كنكور ،‌پس از گذراندن دوره دانشپذيري و احراز شرايط پذيرش ، وارد دانشگاه شده ودر مقاطع بالاتر دانشگاههاي معتبر داخل و خارج از كشور ، ادامه تحصيل دهند. اين دانشگاه در سال 1368 تأسيس گرديده و در سال 1372 سيستم فراگير خود را در مقطع كارشناسي فعال كرد، ضمناً در سال 79-1378 اقدام به جذب دانشجوي كارشناسي ارشد و در پي آن Ph.D در دوره هاي فراگير نموده است.

دانشپذير و دانشجو به چه اشخاصي اطلاق مي گردند؟

دانشپذير به شخصي اطلاق مي گردد كه در دوره هاي بدون كنكور فراگير پيام نور ثبت نام كرده و در حال تحصيل ترم اول دانشگاه مي باشد و دانشجو فردي است كه از طريق آزمون سراسري يا موفقيت دردوره هاي فراگير در دانشگاه پيام نور پذيرفته شده است.



R آيا امكان ادامه تحصيل همزمان در دانشگاه پيام نور با ساير دانشگاههاي كشور وجود دارد؟

بله – دانشجويان فراگير پيام نور مي توانند به صورت همزمان در هر يك از دانشگاههاي سراسري و يا آزاد ادامه تحصيل دهند.







آيا دانشجويان دانشگاه پيام نور از معافيت تحصيلي برخوردارند؟

بله ، پس از ترم دانشپذيري براي تمامي دانشجويان ترم دوم از طرف دانشگاه پيام نور معافيت تحصيلي صادر مي گردد.



شرايط مشروطي در دوره دانشپذيري:

الف) دانشپذيري كه شرايط ميانگين ( 12 از 20) را احراز كرده است ولي فقط در يك درس عمومي نمره كمتر از 10 كسب كرده است مي تواند به عنوان دانشجوي مشروط كارشناسي ثبت نام نمايند. و حداكثر تا گذراندن 75 واحد درسي مي بايست نمره قبولي را در آن درس كسب نمايد و در صورت عدم احراز نمره قبولي در درس مردودي با رعايت ساير مقررات با مدرك كارداني دانش آموخته خواهد شد.

ب) دانشپذيري كه ميانگين نيمسال دانشپذيري وي حداقل 12 باشد و حداكثر در دو درس نمره كمتر از 10 كسب كرده است مي تواند بعنوان دانشجوي مقطع كارداني ادامه تحصيل دهد و دروس مردودي را در طول دوره بگذراند.

این ها نوشته های من با ای دی قبولی بودند
در دنیا چنان زندگی کنید که انگار هیچ وقت نخواهید مرد

سایت : جزوه و اموزش برای همه http://www.academy-foroughi.orq.ir

sam90
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 آذر 1389, 1:49 am

Re: دانشگاه پیام نور

پست توسط sam90 » پنج‌شنبه 4 آذر 1389, 2:00 am

باعرض سلام-من دانشجوی کاردانی به کارشناسی ورودی 88(فنی وحرفه ای) هستم-می خواستم بدونم کنکور کاردانی به کارشناسی پیام نور ایا فقط مختص دانشجویان رشته ی ریاضی است؟
ایا دانشجویان اموزشکده ها می توانند در ان شرکت کنند?
وتاریخ برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی پیام نور کیه وکی دفتر چه اش میاد؟
 

etud
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 20 مهر 1390, 9:25 am

Re: دانشگاه پیام نور

پست توسط etud » شنبه 23 مهر 1390, 11:07 pm

سلام
فوق دیپلم ساخت و تولید گرایش ماشین افزار دارم، می خواستم برای کارشناسی تغییر رشته بدم و کامپیوتر بخونم، از پیام نور می تونم اقدام کنم؟ جوری که بیش از چند واحدی که واجبه پیش نیاز نخورم؟

ارسال پست